reede, 16. märts 2018

Taevast sajab lihapal... ee... dividende?!

Jesss! Lugesin just, et üks minu lemmikutest dividendimaksjatest tõstis oma väljamakstava dividendi summat. Seda juba 96. korda dividendimaksmise ajaloos!!! 💲💲💲



Tegemist on siis muidugi vana hea USA REIT'iga, Realty Income. See teeb mulle ainult suurt rõõmu, sest Realty ongi minu portfellis kõige suurema osakaaluga, hetkel lausa 7% portfelli koguväärtusest! Pole paha uudis, nagu isegi aru saate.

Tegemist on tibatillukese dividenditõusuga, nimelt kergitasid nad igakuise dividendimakse seekord 0,219 $ pealt 0,2195 $ peale. Aga kurta ole küll millegi üle, sest kuigi niimoodi tänast uudist lugedes võib see tunduda pisipisikene summa, siis tegelikult tuleb siinkohal taas mängu see minu lemmik lumepalliefekt. Nimelt maksab Realty dividende iga kuu, ja tõstab dividendisummat üldiselt mitu korda aastas. Praegu, kui aktsia hind on ca 51.1 $, annab see aktsia dividenditootluseks üle 5%! Lisa juurde stabiilne dividenditõus, ning saad kokku päris hea tehingu!

Kõlab imeliselt, kas pole? Where's the catch?! Ehk kui miski kõlab väga hästi, siis tundub alati, et tuleb otsida ka pahupool üles. Näiteks - tegemist on ju kinnisvara-ettevõttega, mis omab suurt hulka kaubanduspindasid, mida nad siis välja rendivad. Teadagi liigub aga maailma majandus, eriti jaemüük üha enam digitaalseks ja internetti ning USAs surevad järjest kaubandusketid ja kaubamajad välja ning sulgevad uksed, kuna kliente ei ole ja inimesed ostavad kõik vajaliku internetist.
Loomulikult saavad sellises olukorras oma löögi ka kinnisvaraettevõtted. Tuleb aga tunnsitada, et Realty puhul ma ses osas väga mures ei ole, kui nende kinnisvaraportfellis olevaid üürilepinguid vaadata. Nimelt ei omagi Realty nii väga jaemüügipoodide üürilepinguid, pigem on nende portfellis sellised üürnikud, mida niisama lihtsalt ei digitaliseeri - Circle K, jõusaalid, apteegid, FedEx jne. Pigem näen ma siin suurt potentsiaali, tervise edendamine on ju üha enam luubi all ja jõusaalis peab ikka rahvas käima! 🏃

Lisaks on USA aktsiate puhul muidugi probleemiks kallis kauplemistasu, igasugused hooldustasud, ja valuutavahetuskursid. Minu õnneks olen leidnud hea teenusepakkuja, kelle juures USA aktsiaid saab osta juba vaid 1$ teenustasu eest ning mingit "konto haldustasu" ei võeta. Ainukeseks hädaks ongi siis dollari vahetuskurss, mis on mulle veidi mäkra küll mänginud. Nimelt ostsin oma esimesed Realty aktsiad ca aasta tagasi, kui dollar oli päris kallis, ja nüüd on mul sama arv aktsiaid nö "palju vähem väärt" ja aktsiakontol paistab, nagu oleks Realty miinuses. Samas see mind üldse ei sega reaalselt, nimelt on Realty üks neist aktsiatest, mida plaanin oma portfellis hoida võimalikult kaua, ja ehk ühel päeval maksab Realty mulle igakuiselt lausa "pensionit". Sel ilusal päeval, kui ma enam dividende ei investeeri, vaid igakuiselt portfelli sissetulekust mõnusat ranjtee elu elama hakkan.

Muide, igakuiseid ja igakvartaalseid aktsiaid on mul portfellis veelgi, olen võtnud lisaks ka mõned Kanada aktsiad, näiteks tervishoiuasutuste-REIT'i jms. Võtsin igakuise dividendide laekumise üheks oma dividendistrateegia nö "boonusosaks" juba siis, kui dividendiportfelli ehitama hakkasin. Avastasin, et on täiesti võimalik koostada vaid paari aktsia abil portfell, mis maksab dividende  iga kuu. Ja kui USA aktsiaid ei taha, leiab selliseid aktsiaid kasvõi siitsamast lühinaabritelt. Näiteks on mul lisaks norralaste lõhefirma, mõned rootslaste kinnisvarafirmad, lennufirma SAS jpm.

Muide, peaksingi ilmselt kuulutama avatuks ka suurema dividendi-saju hooaja, täna laekus tavapärane NWH.UN igakuine dividend, aga juba järgmisel nädalal peaksid hakkama oma iga-aastaseid dividende välja maksma mõned pangad, ja siis juba mõned patuaktsiad, ja miski tööstus-masinate tootja, üks norrakate lasteaiahoonete haldaja, aprillis järgnevad vist Tallinna Kaubamaja ja paljud teised. Äge! Otsin vihmavarju ja kummikud juba välja 😍

Muide - kas teile ei tundu imelik, et praegu Tallinnas toimuvate kaubanduskeskuste arendus- ja laiendusprojektide kokku lugemiseks jääb lausa kahe käe sõrmedest puudu. Kas tegemist miski pulbitsevad kinnisvaramulliga, või ongi Eestis mingi eriline majandusruum, mida mujal maailmas aina süvenev jaekaubanduse välja suremine ei ähvarda?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar