teisipäev, 17. aprill 2018

Natuke säästu- ja investeerimisinspiratsiooni

Heihopsti! Enne kui põhiteemani jõuan, pean kohe algatuseks tunnistama, et kui viimastel aastatel olen üritanud võimalikult säästlik olla ja vahel lausa säästukuu-eesmärgi endale seada, et püksirihma lihtsam koomale oleks tõmmata, siis aprillikuu on enamasti pigem laristamiskuu meie majas. Mitte, et see mulle väga meeldiks, aga on nii kujunenud.

Iseenesest ma leian, et on hea, kui vahel on ka mõni laristamiskuu. Kuna olen säästlikuma eluviisiga harjunud, siis võin rõõmuga teatada, et laristamine on iga aastaga järjest väiksemaks jäänud. Varem tundus, et oleks väga mõnus aegajalt näiteks väljas söömas käia või restoranist toit koju tellida, aga olen nüüdseks aru saanud, et enamus pereliikmed ei hinda seda väga kõrgelt. Neile maitseb kodune toit palju enam, ja kuna minu rahakotile meeldib ka koduse toidu hinna-kvaliteedi suhe oluliselt rohkem, siis ei ahvatlegi nii tihti üldse väljast midagi tuua. Kuna ma ise olen enamasti köögitoimkonnas, siis päevatööst väsinuna vahel põgeneksin küll ja poeksin koju tellitud toidu taha.

Samas ei ole siiski harvad hetked, kui tunnen, et hoolimata pidevast säästmisest ei jõua nagu eriti kuskile, see finantsvabadus tundub endiselt käeulatusest nii kaugel, et tundub nagu rapsiksin tühja kogu aeg. Sellistel hetkedel on hea, kui on mõni kindel inspiratsiooniallikas käepärast, mis mõtted jälle klaariks lööb, inspireerib ja tegudele innustab. Mis võiks parem olla, kui teiste inimeste püüdlusi lugeda või kuulata!

Äkki on teistelegi abiks?

Mõned näited:
  •  Bigger Pockets Money podcast - mu viimase aja tõeline lemmik. Podcasti tegijad ise on saavutanud finantsvabaduse ning ka nende külalised on oma rahalise taustaga kõva tööd teinud. Nii mõnigi on läbi elanud korraliku pankroti, saanud oma õppetunnid, aga kokkuhoidlikkuse ja mõistliku lähenemise abil jälle jalgadele saanud ning nüüd oma teadmisi ja saavutusi teistelegi kirjeldamas. Väga mõnus kuulamine minu meelest, kuigi USA-keskne, aga siiski inspireeriv. Saan iga kord hea tuju ja korraliku motivatsiooni-kicki, et palgatööl vastu pidada, iga kuu hoolega säästa ja investeerida ning uusi passiivsemaid ja aktiivsemaid sissetulekuid leida. Soovitan! 
  • Mr Free at 33 - selle mehe blogi ja ajalugu võttis mul suu lahti. Ilmselt hea, et ma ei lugenud seda 20ndates olles, muidu oleksin ka äkki lastetu ja peretu ning kiilakas nagu Sinead O'connor, et raha kokku hoida 😀 Aga inspireeriv, eriti säästupiraadi vaatenurgast. Lugege ise, tema arutelusid sellest, kuidas näiteks kõige odavamini juustehooldusega toime tulla 😀 Ma nüüd enam ei mäleta, aga tema blogist leidsin ilmselt ka lingid neile vendadel, kes arutasid, kuidas tuleks WC-paberit voltida, et seda võimalikult vähe kuluks 💣
  • Mr Money Mustache - lihtne, konkreetne ja hea lugemine. Viimasel ajal ei ole ma väga palju lugenud, sest noh - eelistan kuulata, multitasking ehk rööprähklemine on üks säästupiraadi häkkidest, ning lugemises tuleb pidevalt valida, kas lugeda finantsraamatuid, erialaseid raamatuid, või blogisid. Aga kes finantsvabadusest unistab, sellel tasub kindlasti seda blogi alustuseks lugeda!
 Milliseid blogisid ja podcast'e soovitaksite ja miks?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar